FT - FifaTurnuvalari
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

2 posters

Aşağa gitmek

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules) Empty FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

Mesaj tarafından Admin Ptsi Şub. 23, 2009 9:23 pm

İSVİÇRE SİSTEMİ YARIŞMALAR YÖNETMELİĞİ
FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)1987
Genel Kurulunca onaylanmış. 1988, 1989, 1997 ve 1998 Genel Kurulları ve
1999 Yönetim Kurulunca değişiklikler yapılmıştır.

Kapsam: Bu yönetmelik,
FIDE İsviçre Kuralları ile yönetileceği açıklanan
FIDE Yarışmalarında ve FIDE kayıtlarına geçecek turnuvalarda
kullanılacaktır. Bu nedenle, bu yönetmelikten sadece
küçük sapmalara izin verilir, bu sapmalar yarışma
başlamadan önce açıklanmalı ve katılımcıların
özellikle bu konulara dikkati çekilmelidir.

Eşlendirmeler ve
sonuçların değerlendirilmesinde bilgisayar ve bir program
kullanılacaksa, bu, hakeme bir yardım olarak kabul edilir. Hakem
bilgisayar çıktısını kabul edebilir veya değiştirebilir;
çünkü sorumluluk ve son söz hakemindir.

Not: 1987 Genel Kurulunca
onaylanan FIDE İsviçre Kurallarında (C04. A) rakiplerin
değiş-tokuşu (madde 12.7) için sınırlama
öngörülmüştü. Örneğin renkleri eşitlemek
için, değiş-tokuş yapılacak oyuncular arasındaki rating farkının
en fazla 100 puan olması gibi. 1988 Genel Kurulu, bunun sadece Maksi
Turnuvalar için geçerli olmasına karar verdi. Oyuncu
sayısı 2n’den çok olan (n: tur sayısı) turnuvalar
Maksi’dir.

1988 Genel Kurulunca
onaylanan FIDE İsviçre Kurallarında madde 10. 2 ve 10.
8’de parantez içinde yer alan ifadelerle beraber, madde
12.7 sadece Maksi turnuvalara uygulanacaktır.

A. İsviçre Sistemi Turnuvaların Temel Esasları
1. Oynanacak tur sayısı önceden açıklanır.
2. İki oyuncu aralarında sadece bir defa oynayabilirler.
3. Oyuncular eşit puanlı veya en yakın puanlı rakiplerle eşlendirilir.
4. Olanaklı ise, oyuncular siyahla oynadıkları sayıda beyazla oynarlar.
5. Olanaklı ise, oyuncular bir önceki turdaki renklerinin tersini alırlar.
6. Son sıralama, alınan
puanların toplanmasıyla belirlenir: Galibiyet için 1 (bir) puan,
beraberlik için 0,5 (yarım) puan ve yenilgi için 0
(sıfır) puan. Rakibi gelmeyen bir oyuncu 1 (bir) puan alır.

B. Genel Eşlendirme Kuralları
7. Eşlendirme Numaraları
Birinci turun eşlendirmesi
yapılmadan önce, katılımcıların listesi hazırlanır ve
katılımcılara listedeki sıralarına göre Eşlendirme Numarası
verilir. En üst sıradaki ve en yüksek ratingli (kuvvet puanı)
oyuncu 1 numaradır. Bu kurallarda 1 numara en üst (yüksek)
eşlendirme numarası olarak geçecektir. Aynı kuvvet puanına sahip
veya kuvvet puansız oyuncular, sırasıyla, FIDE unvanına, belki yerel
kuvvet puanına göre sıralanırlar, olmazsa kura çekilir.
Oyuncuların bilgilerini kaydetmek için eşlendirme kartları (B02.
Rating Kuralları) kullanılabilir.

8. Tur Atlama
8.1. Bir turda oyuncu sayısı çift değilse, en alt puan grubunun en altındaki oyuncu tur atlatılır.
8.2. Bir oyuncu sadece bir defa tur atlatılır. Rakibi gelmediği için puan kazanan bir oyuncu, tur atlatılamaz.
8.3. Tur atlatılan oyuncu o tur için bir puan alır. Rakibi ve rengi yoktur.
9. Bir Puan Grubunun Eşlendirilmesi
9.1. Aralarında oynamamış
iki oyuncu, eşlendirilmeleri halinde eğer birisi aynı rengi üst
üste üç defa almayacaksa veya renk farkı ikiden
çok olmayacaksa “Uygun Rakip” sayılırlar.

9.2. Aynı puanlı oyuncular
bir puan grubunu oluştururlar. Oynanmış olan tur sayısının yarısı kadar
puan almış oyuncular, medyan (orta) puan grubunu oluştururlar.
Eşlendirmeye en üst puan grubundan başlanır ve medyan grubunun
hemen öncesine kadar aşağı doğru devam edilir, buradan en alt puan
grubuna geçilir ve yukarı doğru devam edilir, medyan grup sona
bırakılır. Medyan grup aşağı doğru eşlendirilir.

9.3. Gruptaki oyuncular,
eşlendirme işleminden önce aşağıdaki nedenlerden dolayı, grubu
içinde uygun bir rakip bulamayan oyuncular, komşu gruba
geçerler.

a. Oyuncu, grubundaki tüm oyuncularla oynamışsa,
b. Oyuncu, bir rengi diğerinden iki fazla almış ve grup içinde rengine uygun rakip bulamıyorsa,
c. Oyuncu, son iki tur aynı renkle oynamış ve grup içinde rengine uygun rakip bulamıyorsa,
d. Grubun sayısını çift yapmak gerekiyorsa,
Bu şekilde grup dışına geçen oyuncuya Artık Oyuncu “
denir. Artık oyuncunun nasıl seçileceği, “Artık Oyuncu
Seçim Kuralları” bölümünde verilmiştir.

9.4. Gerekli kaydırmalar
yapıldıktan sonra, gruptaki oyuncular eşlendirme numaralarına göre
sıralanır ve üst yarıdaki oyuncularla alt yarıdaki oyuncuların
eşlendirilmesi denenir. Buna “ Öngörülen Eşlendirme “
denir, rakip ve renk, uyum açısından gözden
geçirilecektir. Gruptaki oyuncular 1, 2,
3……….n şeklinde numaralandırılırsa,
öngörülen eşlendirme (renkleri dikkate almadan)
şöyle olur: 1- (n/2+1); 2- (n/2+2). . . , n/2-n

9.5.
Öngörülen eşlendirmede daha önce oynamış iki
oyuncunun eşlendirmesi çıkarsa, alttaki oyuncu grup
içindeki bir başkasıyla değiş-tokuş yapılır. Renklerin
eşitlenmesi ve sırasıyla değişebilmesi için, olanaklı olan diğer
değiş-tokuşlar da yapılabilir. Değiş-tokuşun nasıl yapılacağı
Değiş-Tokuş Kurallarında açıklanmıştır.

9.6. Kilitlenmiş Bir Medyan Grubunun Eşlendirmesi:
Medyan grubu eşlendirilemiyorsa, aşağıdakiler adım adım yapılarak açılmalıdır:
·Eğer,
üst gruptan gelen artık oyuncu sayısı alttan gelenlerden
çok ise, alt grubun ilk eşlendirmesi bozularak, bu eşlendirmenin
iki oyuncusu artık oyuncu olarak orta gruba dahil edilir. Medyan grubu
eşlendirmesine yeniden başlanır.

·Eğer,
yukarıda anlatıldığı biçimde olmuyorsa, o zaman üst grubun
en yakın eşlendirmesi bozularak, bu eşlendirmenin iki oyuncusu artık
oyuncu olarak orta gruba dahil edilir. Medyan grubu eşlendirmesine
yeniden başlanır.
Admin
Admin
Site Kurucu
Site Kurucu

Erkek Mesaj Sayısı : 1012
Yaş : 34
Rep Puanı : 2
Rep Gücü : 10023
Kayıt tarihi : 05/02/09

https://fifaturnuvalari.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules) Empty Geri: FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

Mesaj tarafından Admin Ptsi Şub. 23, 2009 9:24 pm

10. Artık Oyuncu Seçim Kuralları
10.1.
Artık oyuncu, Madde 3’e uygun olarak veya grubu içindeki
değiş-tokuşlara rağmen, uygun rakip bulunamadığı için başka bir
gruba kaydırılan oyuncudur.

10.2.
Aşağı doğru eşlendirme yaparken, artık oyuncu alt puan grubuna
kaydırılır. Yukarı doğru eşlendirme yaparken, artık oyuncu üst
puan grubuna kaydırılır.

Bir
puan grubunun oyuncu sayısını çift yaparken, oyuncuların hak
ettikleri rengi almalarını sağlayan ve farklı renklerle oynamış
(oynayacak) oyuncuların sayısını azaltacak, oyuncuyu, artık oyuncu
olarak belirleyin.
(Maksi turnuvalarda, aşağı
doğru eşlendirme yaparken artık oyuncu ile grubun son sırasındaki
oyuncu arasındaki kuvvet puanı farkı, en fazla 100 puan olmalıdır, aksi
halde en alttaki oyuncu artık oyuncu olur. Yukarı doğru eşlendirme
yaparken, artık oyuncu ile grubun ilk sırasındaki oyuncu arasındaki
kuvvet puanı farkı en fazla 100 puan olmalıdır, aksi halde en
üstteki oyuncu artık oyuncu olur).

Beyaz
isteyen oyuncuların sayısı ile siyah isteyen oyuncuların sayısı aynı
ise, aşağı doğru eşlendirirken grubun en altındaki, yukarı doğru
eşlendirirken grubun en üstündeki oyuncusu kaydırılır.

10.3.
Aşağı yönde artık oyuncu belirlenmesinde seçenek varsa,
kaydırılan gruptaki daha öncelikli artık oyuncuların rakipleri
belirlendikten sonra, kalanlar arasında uygun bir rakip bulunabilen en
alt sıradaki oyuncu, artık oyuncu olur.

10.4.
Yukarı yönde artık oyuncu belirlenmesinde seçenek varsa,
kaydırılan gruptaki daha öncelikli artık oyuncuların rakipleri
belirlendikten sonra, kalanlar arasında uygun bir rakip bulunabilen en
üst sıradaki oyuncu, artık oyuncu olur.

10.5.
Eğer, kaydırılan oyuncuya, yeni grubunda uygun bir rakip bulunamıyorsa,
esas grubundan bir başka oyuncuyla değiştirilmelidir, yoksa bir sonraki
gruba kaydırılacaktır.

10.6.
Üst puan grubundan aşağıya kaymış artık oyuncuları içeren
bir grup eşlendirilirken, ilk önce, en yüksek puanlı (puanlar
eşitse en üst numaralı) artık oyuncu eşlendirilir.

10.6.1
Üst puan grubundan aşağıya kaydırılmış artık oyuncuları
içeren bir grup eşlendirilirken, daha üst numaralı artık
oyuncu önce eşlendirilir.

10.6.2Farklı
puanlarla aşağıya kaymış oyuncuları içeren bir puan grubu
eşlendirirken, en üst puanlı gruptan gelenler önce
eşlendirilir (Bu, her zaman en üst numaralı oyuncu değildir.)

10.6.3
Aynı grup içinde aşağıdan ve yukarıdan gelmiş oyuncular varsa,
(bu tabii ki orta grupta olur) önce aşağıya kayanlar, sonra
yukarıya kayanlar ve nihayet kalan oyuncular eşlendirilir.

10.7.
Alt puan grubundan yukarıya kaydırılmış artık oyuncuları içeren
bir puan grubu eşlendirilirken, ilk önce en düşük puanlı
(puanlar eşitse en alt numaralı) artık oyuncu eşlendirilir.

10.7.1
Alt puan grubundan yukarıya kaydırılmış artık oyuncuları içeren
bir grup eşlendirilirken (grubun ikinci yarısındaki), ilk önce en
alt numaralı artık oyuncu eşlendirilir.

10.7.2Farklı
puanlarla yukarı kaymış oyuncuları içeren bir grubu
eşlendirirken, en alt puanlı gruptan gelenler önce eşlendirilir.
(Bu, her zaman en üst numaralı oyuncu değildir.)

10.7.3
Puan gruplarının ikinci yarısındaki bir grupta aşağıdan ve yukarıdan
kaymış oyuncular varsa, önce yukarı kayanlar sonra aşağı kayanlar
ve nihayet kalan oyuncular eşlendirilir.

10.8.
Aşağı doğru eşlendirirken, artık oyuncu, rengi uygun olan en
yüksek numaralı oyuncuyla eşlendirilir (maksi turnuvalarda 100
puan aşağıya kadar gidilebilir). Yukarı doğru eşlendirirken, artık
oyuncu, rengi uygun olan en düşük numaralı oyuncuyla
eşlendirilir (maksi turnuvalarda 100 puan aşağıya kadar gidilebilir).

10.9.
Geçmişleri ve kayacakları grupta rakip bulabilme durumlarına
göre dört tip artık oyuncu önem sırasına göre
şöyle sıralanırlar

a.Şu an bulunduğu gruba kayarak gelmiş ve bir sonraki grupta uygun rakip bulunamayan artık oyuncu,
b.Şu an bulunduğu gruba kayarak gelmiş ve bir sonraki grupta uygun rakibi olan artık oyuncu,
c.Bir sonraki grupta uygun rakip bulunamayan artık oyuncu,
d. Bir sonraki grupta uygun bir rakibi olan artık oyuncu,
Artık oyuncu seçiminde olanak varsa, aşağıdaki öncelik sırasına dikkat edilmelidir:
a.a tipi artık oyunculardan kaçının,
b.b tipi artık oyunculardan kaçının,
c.c tipi artık oyunculardan kaçının ,
10.10.
Bir önceki turda kaydırılmış olan oyuncu aşağıdaki durumlara yol
açıyorsa, grubun sayısını çift yapmak için
kaydırılamaz.

·Yapılan
bu işlem, Madde 10.9. a, b ve c maddelerinde tanımlanan türden
artık oyuncular çıkmasına yol açmamalı,

·Yapılan bu işlem, gruptaki eşlendirme sayısını düşürmemeli,
Admin
Admin
Site Kurucu
Site Kurucu

Erkek Mesaj Sayısı : 1012
Yaş : 34
Rep Puanı : 2
Rep Gücü : 10023
Kayıt tarihi : 05/02/09

https://fifaturnuvalari.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules) Empty Geri: FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

Mesaj tarafından Admin Ptsi Şub. 23, 2009 9:24 pm

11. Değiş Tokuş Kuralları
11.1.
Madde 9. 4’de tanımlanan, öngörülen eşlendirme,
eşlendirilecek oyuncuların daha önceki turlarda oynamamasını koşul
koyan Madde 2’ye göre gözden geçirilir. Ve

a.
aşağı doğru eşlendirirken, gözden geçirme en üst
numaralı oyuncuyla başlar; eşlendirme Madde 2’ye aykırı ise, alt
sıradaki oyuncu, uygun rakip bulunana dek değiştirilir; ya da,

b.
yukarı doğru eşlendirirken, gözden geçirme en alt numaralı
oyuncuyla başlar; eşlendirme Madde 2’ye aykırı ise, üst
sıradaki oyuncu, uygun rakip bulunana dek değiştirilir.

11.2.
Aşağıdaki örnekte altı oyuncu vardır ve aşağı doğru eşlendirirken,
gruptaki en üst numaralı oyuncu olan 1 numaralı oyuncuya uygun
rakip bulunmaya çalışılır.

Altı oyunculu grubun öngörülen eşlendirmesi şöyledir:
1–4, 2–5, 3–6
Örneğin, daha önce oynadıkları için 1–4 uygun değilse, 4 ile 5 yer değiştirilir, o zaman:
1–5, 2–4, 3–6 olur
1–5
eşlendirmesi de uygun değilse bir değişiklik daha yapılır.
Öngörülen eşlendirme (1. sütun) ve 1 numaraya uygun
rakip bulmak için yapılan sonraki değişiklikler şöyledir:

1–4 1–5 1–6 1–3 1–2
2–5 2–4 2–4 2–5 3–5
3–6 3–6 3–5 4–6 4–6

11.3 1 numaraya uygun bir rakip bulduktan sonra, mesela 6 numara olabilir, 2 numaraya uygun rakip aranır.

1–6 1–6 1–6 1–3 1–2
2–4 2–5 2–3 2–6 3–5
3–5 3–4 4–5 4–5 4–6

11.42
numaraya uygun bir rakip aranırken 1 numaraya da uygun bir rakip
bırakılmış olmalıdır. Eğer bu yapılmıyorsa, mesela 1 ve 2 aralarında ve
6 numara haricinde grubun tüm oyuncularıyla oynamışlarsa,
1–6 eşlendirmesi tutulur ve 2 numara grup dışına kaydırılır ve


a.puan
grubunun orijinal sayısı tek ve grubun sayısını çift yapmak
için en altta yer alan 7 numaralı oyuncu kaydırılmış ise, onun
yerine 2 numara kaydırılır ve 7, gruba geri alınır,

b.puan
grubunun orijinal sayısı çiftse, kalan oyunculardan 2 ile
beraber grubun en düşük numaralı oyuncusu, grubun sayısını
çift tutmak için kaydırılır,

Diğer
değiş-tokuş örnekleri daha detaylı olarak “İsviçre
Sistemi Eşlendirme Kuralları”nda (C04. B) bulunabilir.

12. Renk Atama Kuralları
12.1.
Elden geldiğince, değiş-tokuş yoluyla her oyuncu sırayla renk
değiştirecek; çift numaralı turlar sonunda eşit sayıda siyah ve
beyazla oynamış olacaktır. Ayrıca,

a.hiçbir oyuncuya, bir renk üst üste üç defa verilmeyecek, ve,
b.hiçbir oyuncuya, bir renk üç fazla sayıda verilmeyecektir.
12.2
İlk gözden geçirme ve değiş-tokuşlardan sonra, eşlendirilen
oyuncuların daha önce oynamamış olmaları sağlanabilir; ikinci
gözden geçirmede gerekli yerlerde değiş-tokuş yapılarak
olabildiğince her oyuncuya sırası gelen rengi verilir ve renk sayıları
eşitlenir.

12.3.
Eğer eşlendirilen oyunculardan birisi, son iki tur aynı renkte
oynamışsa rengi değiştirilmelidir. Eğer her ikisi de son iki tur aynı
rengi almış ve grup içinde de uygun rakip bulunamıyorsa, biri
veya her ikisi de kaydırılır.

12.4.
Eşlendirilen oyuncuların ikisi de son tur aynı renkle oynamışlarsa,
sırayla geri giderek renk geçmişlerine bakılır ve kimin renk
değiştireceği belirlenir. Medyan ya da medyan üzeri grupta yer
alan oyuncuların, renk geçmişleri de aynı ise, üst sıradaki
oyuncuya sırası gelen rengi, söz konusu olan çift sayılı
bir tur ise eşitliği sağlayan rengi verilir. Medyan altı grupta yer
alan oyuncuların, renk geçmişleri de aynı ise, alt sıradaki
oyuncuya sırası gelen rengi, söz konusu olan çift sayılı
bir tur ise, eşitliği sağlayan rengi verilir.

12.5. Tek turlarda, olanaklı olduğu ölçüde, her oyuncuya, bir renk diğerinden sadece bir fazla verilecektir.
12.6. Çift turlarda, olanaklı olduğu ölçüde, her oyuncuya aynı sayıda siyah ve beyaz renk verilecektir.
Eşlendirilen
her iki oyuncu da renk eşitlemesine gereksinim duyuyor ve başka
oyuncularla da değiş-tokuş edilemiyorlarsa, Madde 12.4 uyarınca, kimin
renginin eşitleneceğine renk geçmişine bakılarak karar verilir.
Oyunculardan biri, bir rengi diğerinden iki fazla alacaktır. Madde
12.1. a ve 12.1. b’nin ihlal edilmemesi ve ilk fırsatta
oyuncuların renk eşitliğinin sağlanması koşuluyla buna izin verilir.

12.7.
Maksi turnuvalarda değiş-tokuş için aday seçiminde,
sözgelimi, oyunculara sırası gelen renklerinin verilmesi amacıyla
yapılan değiş-tokuşlarda, rating farkının 100 puan ya da altında olması
koşulu aranır.
Admin
Admin
Site Kurucu
Site Kurucu

Erkek Mesaj Sayısı : 1012
Yaş : 34
Rep Puanı : 2
Rep Gücü : 10023
Kayıt tarihi : 05/02/09

https://fifaturnuvalari.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules) Empty Geri: FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

Mesaj tarafından Admin Ptsi Şub. 23, 2009 9:24 pm

13. Son Tur Uygulanabilecek İstisnalar
Son turda, daha önce
oynamamışlarsa aynı puanda olan oyuncuların eşlendirilmesini
öngören Madde 3, renk eşitlemesi ve renklerin sırayla
değişmesini düzenleyen maddelerden daha öncelikli olur. Bu,
oyunculardan birinin aynı rengi üst üste 3 kez alması veya
bir renkle diğerinden 3 fazla oynaması gerekse bile, böyledir.

C. Kısa Eşlendirme Örnekleri
14. Birinci Turun Eşlendirilmesi
14.1. Eğer oyuncu sayısı tek ise, kuvvet puanı sıralamasında en altta olan tur atlar.
14.2. 1 numaralı oyuncunun
rengi kura ile belirlenir; listenin üst yarısındaki diğer tek
numaralı oyuncular da 1 numaranın rengini alırlar. 2 numara ve üst
yarıdaki diğer çift numaralar diğer rengi alırlar.

Kura çekimine bağlı
olarak, 40 oyunculu bir turnuvanın ilk tur eşlendirmesi ya 1–21,
22–2, 3–23, 24–4 ya da, 21–1, 2–22,
23–3, 4–24. . . 20–40 şeklinde olur, ilk yazılan
oyuncu beyazdır. Renklerin kurayla belirlendiği tek durum budur.

14.3. Oyunlarını kazanan
oyuncular birer (1) puan, beraberlik yapanlar yarımşar (1/2) puan,
kaybedenler ise sıfır (0) puan alır.

15. İkinci Tur
15.1. Oyuncular puanlarına göre gruplanırlar.
15.2. Tur Atlama.
Oyuncuların sayısı tekse, Madde 8’de açıklandığı gibi bir oyuncu tur atlar.
15.3. Eşlendirme en
üst puan grubuyla (1 puan) başlar, en düşük puan
grubuyla (0 puan) devam eder ve medyan grubuyla (0, 5) son bulur.
Sonraki turların ikinci tur eşlendirmesi hakkında detaylı
açıklama C.04.A bölümünde verilmiştir.

D. Diğer Konular
16. Eşitlik Bozma Kuralları
FIDE turnuvalarının
çoğunda eşitlik bozma kuralları turnuva yönergesinde
belirtilir. Bu yönergenin yokluğunda, eşitlik bozma
öncelikleri aşağıdaki gibi belirlenir.

a. Katılımcılarının
tümünün kuvvet puanına sahip olduğu isviçre
sistemi turnuvalarda, eşitlik bozarken, önce, en düşük
kuvvet puanlı birer rakibi çıkardıktan sonra kalanların
toplamını alın. En yüksek toplama sahip olan oyuncu kazanır. Eğer
hala eşitse birer düşük kuvvet puanlı rakibi daha
çıkarın, eşitlik bozulana kadar aşama aşama gidin,

b. Bu durumun olmadığı
isviçre sistemi turnuvalarda kademeli puan toplamına bakın. En
yüksek toplama sahip olan oyuncu kazanır. Eğer hala eşitse, ilk
tur puanlarını çıkarın, gerekirse ikinci turları ve gerekirse
çıkarmaya devam edin.

17. Geç Girişler
FIDE Turnuva kurallarına
göre FIDE yarışmasında yer alacak olan bir katılımcı, önceden
bildirilmiş olan kura çekimi öncesi, oyun yerine gelmezse,
turnuvadan çıkarılır. Katılımcının geç kalması
kaçınılmazsa, bunu yazılı olarak bildirmesi halinde istisnai bir
uygulama yapılabilir. Başhakem, bu durumda “geç
katılımcı” olarak aşağıdaki şekillerde kabul edebilir:

a.Eğer oyuncu ilk tura yetişebilecekse, eşlendirme numarası verilerek olağan biçimde eşlendirmeye alınır,
b.Eğer
oyuncu ancak ikinci (veya üçüncü) tura
yetişebilecekse, bulunamayacağı turlar için eşlendirmeye
alınmaz. Oynamadığı turlar için puan almaz ve turnuvaya gelince
eşlendirme numarası verilir ve eşlendirmeye dahil edilir. Bu
durumlarda, oyunculara turnuva başında verilen eşlendirme numaraları
geçicidir. Katılımcı listesi kapanınca numaralar kesinleşir ve
çizelgelerde gerekli düzeltmeler yapılır. Ortada bulunmayan
bir oyuncu tur atlatılamaz.

18. Oyuncuların Yararına Değişikler
FIDE İsviçre
Kuralları oyuncuları tarafsız ve tutarlı bir biçimde eşlendirir
ve farklı hakemler bu kuralları izlediğinde aynı eşlendirmeyi
bulmalıdırlar. Unvan normu kazanabilmeleri için oyuncuların
yararına olabilecek değişikliklerle ilgili bir teklif GRAZ Kongresinde
red edilmiştir.

19. 1997 KIŞINEV Kongresinde belirtildiği gibi onaylanmış programlar aşağıda verilmiştir:
PETUNIA Hollanda Sistemi,
GMB Lim Sistemi, SWISS CHESS Hollanda Sistemi, SVBOSS CHESS Hollanda
Sistemi, DUBOV, BURSTEIN SİSTEMİ (GA 1998)

20. Turnuva Raporlarında Hakemin Bildirmesi Zorunlu Bilgiler:
20.1. FIDE’ye rapor
hazırlanırken, hakem hangi resmi FIDE İsviçre Sisteminin
kullanıldığını bildirecektir. (GA 1997)

20.2. Başka bir sistem
kullanılacaksa, hakem bu sistemin kurallarını İsviçre Eşlendirme
Komitesinin inceleyebilmesi için göndermek zorundadır. (GA
1997)

20.3. Bir oyuncunun norm
alabilmesi için eşlendirmede değişiklik yapıldığı ispat
edilebiliyorsa, Ölçüm-Terfi Komisyonuna bir rapor
gönderilerek, Etik Komisyonun disiplin tedbirleri uygulaması
sağlanabilir. (GA 1997)

21. Mevcut İsviçre Sistem Kurallarına Ekler
(Hollanda Sistemi)
B2, B5, ve B6’da
verilen kurallar, son turda %50’den fazla puanlı gruplarda, var
olandan daha fazla eşlendirmeye yol açıyorlarsa, kullanılmazlar.
Bu kuralların uygulanmasıyla, eşlendirme sayısı değişmiyorsa,
kullanılırlar.

22. Aynı Federasyondan Olanların Eşlendirilmesi
Yaş Grupları ve
Gençler Dünya Şampiyonalarında aynı federasyona mensup ve
%50’nin üzerinde puanı olan oyuncular son üç
turda eşlendirilmeyecektir. (EB99)
Admin
Admin
Site Kurucu
Site Kurucu

Erkek Mesaj Sayısı : 1012
Yaş : 34
Rep Puanı : 2
Rep Gücü : 10023
Kayıt tarihi : 05/02/09

https://fifaturnuvalari.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules) Empty Geri: FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)

Mesaj tarafından furkanbal Çarş. Mart 25, 2009 4:19 pm

TEŞEKKÜRLER
furkanbal
furkanbal
Moderatör
Moderatör

Erkek Mesaj Sayısı : 400
Yaş : 30
Nerden : İzmir
Rep Puanı : 1
Rep Gücü : 959
Kayıt tarihi : 23/03/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz