FT - FifaTurnuvalari
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri

2 posters

Aşağa gitmek

Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri Empty Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri

Mesaj tarafından Admin Ptsi Şub. 23, 2009 9:15 pm

Satrancın;
insanlar üzerinde akademik performans ile doğrudan ilişkili
olduğunu düşündüğümüzden okullarda olması
istiyoruz. Satranç çocukların; aşağıdaki yetenekleri
kazandırır ve zekalarını geliştirmektedir.



Planlama
– Çocuklar uzun vadeli hedeflere odaklanmayı ve buna
ulaşmak için adım adım ilerlemeyi öğrenirler. Aynı zamanda
farklı gelişmeler karşısında planlarını tekrar gözden
geçirip gerekli değişiklikleri yapmayı öğrenirler.



Seçenekleri
Değerlendirme – Çocuklar akıllarına gelen ilk şeyi
yapmamayı öğrenirler. Alternatifler düşünmeyi değişik
durumlarda alternatiflerin artı ve eksilerini değerlendirmeyi
öğrenirler.



Gözünde
Canlandırma – Çocuklara bir seri olayı olmadan önce
gözlerinde canlandırmayı öğretir. Öncelikle
gözlerinde canlandırma yeteneklerini geliştirmek için
taşlara dokunmadan sadece bir hamleyle başlayıp daha sonra
birçok hamleyi beyinlerinde yapmaları birçok alıştırma
ile sağlanır.


Odaklanma
(Dikkat Toplama) – Çocuklara dikkatle gözlemleme ve
konsantre olmayı öğretir. Ne kadar zeki olurlarsa olsunlar
olayları dikkatle izleyemezlerse doğru tepkileri vermezler.


Kuvvetli
Analiz – Çocuklar özel yada ardışık bir çok
olayı değerlendirmeyi öğrenir. Olacaklar bana yardım mı eder yoksa
zarar mı verir? Mantıklı düşünerek karar vermek her zaman ani
tepkilerden daha iyidir.


İleriyi
Düşünme (Görme) – Çocuklar bir hareketi
yapmadan önce düşünmeyi öğrenirler. Biz kendilerine
şimdi yapacağına gelecek tepkileri ve bu tepkilere karşı ne cevap
vereceklerini sormalarını ve düşünmelerini sağlarız. Zaman
içinde satranç sabırlı ve düşünceli olmayı
öğretir.


Kuramsal
Düşünme – Çocuklar periyodik olarak detayları
bırakıp daha büyük resmi düşünmeyi öğrenirler.
Aynı zamanda model oluşturmayı ve bu modeli farklı ama ilişkili
durumlarda kullanmayı öğrenir.



Birçok
farklı düşünceyle eşzamanlı uğraşmak; Çocuklar
herhangi bir durumun kendilerini fazlasıyla zaptedmesi yerine değişik
faktörleri aynı anda tartmayı, ölçmeyi
öğrenirler. Bu yeteneklerin hiçbiri sadece satranca
özgü olmamakla beraber tamamı oyunun parçalarını
oluşturur.


Satrancın
en güzel yanlarından biri çocuğun zekasını
kamçılayan bir eğitim metodu, yukarıdaki yetenekleri
kazandırırken eğlenceli vakit geçirmelerini de
sağlamasıdır.Sonuç olarak çocuklar kritik durumlarda iyi
düşünme, daha iyi problem çözme ve bağımsız karar
verme yeteneğini kazanırlar ve geliştirirler. Okullarda satranç,
değişik din, dil, cinsiyet, ırktan öğrencileri bir araya getiren
hep birlikte eğlenceli vakit geçirmelerini sağlayan bir
köprüdür. Satranç kişisel arkadaşlıkları
geliştiren ve aynı zamanda çocuklar takım halinde
müsabakalarda diğer okullarla mücadele ederken okul ruhunu
geliştirir. Satranç aynı zamanda sportmenliği de öğretir.
Başarı ile kazanmak veya defansa çekilirken bırakmadan
mücadeleye devam etmeği de öğretir. Satrancın
çocuklarda, motivasyonu yükselttiği, davranışları
düzelttiği, kendine güveni ve katılımcılığı artırdığı
yönünde çok fazla örnek vardır. Satranç
pozitif sosyal açılım yaratmaktadır. Satranç kolaylıkla
öğrenilen ve her yaş için eğlenceli mükemmel bir
spordur.



Bu
sonuçlara çeşitli araştırmalar sonucu ulaşılmıştır.
Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’nın çeşitli
bölgelerinde yapılan araştırmalarda, satrancın matematik ve okuma
derslerindeki standart testlerde başarıyı artırdığı tesbit edilmiştir.


New
York Şehrinde 100 den fazla okul ve 3000 çocuk arasında yapılan
bir programda İngilizce ve matematik derslerinde yüksek notlar
alan öğrencilerin çoğunun satranç ile ilgili
oldukları gözlenmiştir. Houston, Texas ve Bradford, Pennsylvania
da yapılan çalışmalarda satrancın Watson Glaser kritik ve
yaratıcı düşünme yeteneği testlerinde yüksek skorlar
alınmasında faydalı olduğu tesbit edilmiştir.



Satranç
karmaşık ve kontralar üzerine kurulu bir oyundur. Oyun belirli
kurallar üzerine kurulu olsa da hayal gücü ve
yaratıcılık ister. Oyuncular ileriyi düşünerek o anı
oynarlar.


Zorlu
matematik veya fen problemleri kadar iddialı ama eğlencelidir.
Düşünülerek adım adım ilerlenir ama cazibesi heyecandır.
Belki de bu olağanüstü dengeleri oluşturan zıtlıklar
nedeniyle satranç çocuklar için mükemmel bir
spordur (oyundur).

Satranç
2 bin yıldır var olmasına rağmen eğitimde değerli bir araç
olarak kullanılabilmesi yeni yeni kavranılmaktadır. 1997 yılında
yapılan araştırmalar matematik, fen ve okuma alanlarında
görülen başarıların arkasındaki gizli başarının
satranç sporuna ait olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte
kavrama yeteneğindeki ciddi gelişmenin yanı sıra bilgiye ve mantığa
dayalı çıkarımlarda, varsayım, stratejik düşünebilme,
mantık, geleceği kurgulama ve karar verme gibi alanların gelişiminde
satranç çok önemli rol oynamaktadır.


Zihin
ile ilgili konular dışında, satranç sporunun ; kişisel değerleri
güçlendirme, başkalarına saygılı olma, sabır ve farklı
bakış açılarını kabullenebilme gibi sosyal davranışların
üzerinde de etkisi çok önemlidir. Yine yapılan
araştırmalar göstermiştir ki satranç sporu için
gerekli olan beceriler dil öğrenmek için gerekli olan
becerilerle benzerlik göstermektedir. Özetle, teknik bilgi (
taşların ve hareketlerinin öğrenilmesi, açılışlar ve diğer
yöntemler) ve bu bilginin uygulanmasından ibarettir.


Edinilen
bilgi eğitim ve deneysel geri bildirimle desteklenerek geliştirilir.
Öğrencilerin otomatik olarak daha karmaşık düşünme
becerilerini kazanması sağlanır. Bilim adamları, matematikçiler
ve satranç sporcuları arasında yapılan karşılaştırmalarda
düşünme tarzlarının yeni fikirlerden çok kaliteli
yaratıcılık şeklinde olduğu gözlenmiştir. Satranç,
eski’nin yeni çağdaş kültüre en değerli
hediyesidir.


Bu
değer zaman içinde karşılaştığımız her sınıf insan ile,
konuşulan her dilde, tüm uluslarda, hem erkek hem de kadınlar
tarafından test edilmiş yegane olgudur. Öylesine nadir bir
değerdir ki ; öğrenme, öğretme, paylaşma, yaratma, rekabet
etme, eğlenme, başkalarına ve kendimize zarar vermeden faaliyette
bulunduğumuz tek aktivitedir.

Admin
Admin
Site Kurucu
Site Kurucu

Erkek Mesaj Sayısı : 1012
Yaş : 34
Rep Puanı : 2
Rep Gücü : 10023
Kayıt tarihi : 05/02/09

https://fifaturnuvalari.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri Empty Geri: Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri

Mesaj tarafından furkanbal Çarş. Mart 25, 2009 4:20 pm

YAZI ÇOK KÖTÜ
furkanbal
furkanbal
Moderatör
Moderatör

Erkek Mesaj Sayısı : 400
Yaş : 30
Nerden : İzmir
Rep Puanı : 1
Rep Gücü : 959
Kayıt tarihi : 23/03/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri Empty Geri: Satrancın İnsanlar Üzerindeki Etkileri

Mesaj tarafından furkanbal Çarş. Mart 25, 2009 4:20 pm

YİNEDE TEŞEKKÜRLER
furkanbal
furkanbal
Moderatör
Moderatör

Erkek Mesaj Sayısı : 400
Yaş : 30
Nerden : İzmir
Rep Puanı : 1
Rep Gücü : 959
Kayıt tarihi : 23/03/09

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz